Openstelling kandidaatstelling Provinciale Staten en Waterschappen

28 juni 2018

Vandaag start de kandidaatstellingsprocedure voor de verkiezingen van 20 maart 2019. De ALV van het gewest Brabant heeft besloten om een adviescommissie kandidaatstelling Provinciale Staten te benoemen, evenals een adviescommissie voor de drie Waterschappen. Deze commissies adviseren de ALV over de kandidatenlijst en hebben tot taak een selectie te maken uit de kandidaten op basis van geschiktheid (op basis van de profielschets) en diversiteit. De commissies bepalen hun eigen werkwijze en adviseren op basis van gesprekken met aspirant-kandidaten. Daarna krijgt de lijsttrekker, die op 30 juni a.s. wordt aangewezen, de gelegenheid om een reactie te geven die de commissies in hun definitieve advies mee laten wegen. Leden die zich kandidaat willen stellen voor de Provinciale Staten kunnen solliciteren door een motivatiebrief en een recent CV te sturen naar [email protected], onder vermelding van de functies waarnaar zij solliciteren. Voor meer informatie over de procedure kunnen zij terecht bij de voorzitter van de kandidaatstellingscommissie, Annegien Wijnands voor Provinciale Staten en Marieke Moorman voor de Waterschappen. Voor meer informatie over het profiel kunnen zij terecht bij Greet Buter (voorzitter van het gewest Brabant). Sollicitaties moeten vóór vrijdag 6 september, 12.00 uur zijn ontvangen. Data waarop de gesprekken plaatsvinden, volgen zo snel mogelijk. Op 17 november 2018 stellen de leden de kandidatenlijst vast.