13 november 2015

PvdA Brabant: meer zonnepanelen in Brabant!

Statenlid Martijn de Kort van de PvdA Brabant heeft tijdens de begrotingsbehandeling van de provincie Noord-Brabant een motie ingediend voor meer zonnepanelen in Brabant. Zowel op de gebouwen van de provincie zelf als op bedrijfsgebouwen moeten meer zonnepanelen komen.

De Kort wil dat de provincie in overleg treedt met de Brabantse Ondernemers (BZW) om te kijken hoe een schaalsprong kan worden gemaakt in het plaatsen van zonnepanelen op bedrijfsgebouwen. Tevens is De Kort van mening dat de provincie ook zelf het goede voorbeeld moet geven door zonnepanelen op haar eigen gebouwen te plaatsen.

”Zonnepanelen zorgen voor een hoog rendement, zijn duurzaam en het aanleggen van zonnepanelen zorgt ook weer voor banen. Kortom het wordt tijd dat we snel aan de slag gaan en onze duurzaamheidsambities waar gaan maken”, aldus De Kort. De motie lijkt op een meerderheid in Provinciale Staten te kunnen rekenen. Zowel in de coalitie (VVD, SP, D66 en PvdA) als bij een aantal oppositiepartijen is namelijk met enthousiasme gereageerd op de motie.