Zeker zijn van goede veteranenopvang

Door Antoinette Knoet-Michels op 16 januari 2019

De PvdA en CDA in Provinciale Staten van Brabant bemoeien zich nu met de veteranen van de Ouwe Stomp. De twee partijen gaan vrijdag vragen stellen aan het College van Gedeputeerde Staten.

De Veteranen van de Ouwe Stomp moeten in augustus 2019 weg van de huidige locatie, zoals eerder afgesproken. Onlangs bleek dat het college van B&W van Den Bosch vond dat Ouwe Stomp voortaan -net als andere organisaties- gebruik moet maken van multifunctionele accommodaties in de stad waar ze een zaal kunnen huren.

Eerder moesten de veteranen al vertrekken vanuit de Isabellakazerne in Vught. Het gedwongen vertrek leidde toen ook al tot Statenvragen.

PvdA-statenlid Knoet-Michels is duidelijk “de veteranen uit Brabant moeten zeker zijn van een ontmoetingsplaats, ruimte voor hulp en dus van een eigen plek. De huidige situatie zorgt voor grote onzekerheid bij mannen en vrouwen die onze steun als geen ander verdienen.”

Samen met CDA-statenlid Marianne van der Sloot stelt Knoet-Michels aankomende vrijdag vragen aan het College van Gedeputeerde Staten. De partijen roepen de provincie op om samen met rijk en gemeente tot een permanente oplossing te komen voor de Brabantse veteranen.

Antoinette Knoet-Michels

Antoinette woont in Vlierden en is toezichthouder in de sectoren onderwijs, zorg en kinderopvang. Zij was eerder al Statenlid voor onze fractie (maart 2011 – januari 2018) en volgt ons vorige maand overleden Statenlid Driek van Griensven op.

Meer over Antoinette Knoet-Michels