Verkiezingen

Op 20 maart gaan we in Brabant naar de stembus voor de verkiezingen van de Provinciale Staten en de Waterschappen. De Provinciale Staten maakt belangrijke beslissingen voor ons Brabanders. Zo beslissen ze over het openbaar vervoer en dus over de vraag: Wanneer rijdt welke bus waar? Of beslissen ze over de woningmarkt: Waar gaan we bouwen en wat voor woningen hebben we nodig in Brabant? Bovendien speelt de Provincie een belangrijke rol in het verduurzamen van Brabant, wat hard nodig is voor onze gezondheid, het klimaat en de werkgelegenheid in Brabant. Tot slot kiezen de Provinciale Staten de Eerste Kamer, waar als het aan ons ligt, het huidige kabinet haar meerderheid verliest.

De Partij van de Arbeid kiest in Brabant voor meer betaalbare woningen, zodat iedereen zeker is van een goed huis. Ook kiezen we voor openbaar vervoer dat betaalbaar is voor iedereen, zodat iedereen zeker is van bereikbaarheid. Bovendien kiezen we voor een eerlijke energietransitie, waar alle Brabanders van profiteren. Een groene toekomst is noodzakelijk, maar iedereen moet in Brabant zeker kunnen zijn van een eerlijke en betaalbare energierekening. Alle plannen voor een sterk en sociaal Brabant met zekerheid voor alle Brabanders zijn te vinden in ons verkiezingsprogramma: https://brabant.pvda.nl/standpunten/zeker-zijn-in-brabant/

Om zeker te zijn van een sterk en sociaal Brabant zijn er mensen nodig die alles op alles zetten voor hun medemens. Die zich in zetten voor Brabant. Voor de komende vier jaar is dit ons team waarmee we de verkiezingen in gaan: https://brabant.pvda.nl/organisatie/kandidaten-ps19/

Naast de verkiezingen van de Provinciale Staten stemmen we 20 maart voor de Waterschappen. De Waterschappen zorgen er voor dat iedereen in Brabant zeker is van droge voeten. Brabant kent drie Waterschappen. De Brabantse Delta is het meest westelijke Waterschap, hier wordt op gestemd door de inwoners van bijvoorbeeld Breda, Bergen op Zoom en Roosendaal. Ga je verder oostelijk kom je in Waterschap de Dommel, waar de inwoners van bijvoorbeeld Tilburg, Den Bosch en Boxtel onder vallen. Het meest oostelijke Waterschap is AA en Maas. Waar de inwoners van bijvoorbeeld Eindhoven en Helmond onder vallen.

Ons programma voor de waterschappen vindt u hier: https://brabant.pvda.nl/waterschappen/

De kandidaten van de waterschappen vindt u hier: https://brabant.pvda.nl/organisatie/kandidaten-waterschappen/