Penningmeester

Regiovertegenwoordiger Zuidoost Brabant
Frans Koevoets

Over Frans Koevoets

Als lid van de PvdA wil ik woorden in daden omzetten, niet alleen uit dienstbaarheid aan de partij, maar vooral ook vanuit een gevoel van politieke en maatschappelijk urgentie. Mijn sterkste drijfveren zijn de grote linkse thema’s van onze tijd: een open, rechtvaardige en inclusieve samenleving, het aanpakken van de schokkende vermogensongelijkheid, een goede beloning van werk, een beter klimaat, een sterke gezondheidszorg, het beste onderwijs (toegankelijk voor iedereen), goede en betaalbare woningen, optimaal openbaar vervoer. Daarbij horen een sterke overheid en herstel van de schade die het neoliberalisme ons heeft berokkend.

Als bestuurslid heb ik nog veel te leren, in de eerste plaats van onze actieve leden en politici. Ik wil goed bekend raken met de standpunten en beleidslijnen van de partij in het Brabantse gewest, de wijze waarop wij onze volksvertegenwoordigers en bestuurders ondersteunen en hoe wij leden, niet-leden en electoraat aan ons weten te binden. Daarnaast hoop ik bij te kunnen dragen aan een nieuw en gezamenlijk links elan: verbindend (niet concurrerend), (zelf)verantwoordelijk, aanwezig, fel tegen extreemrechts, maar tevens wezenlijk begrijpend waaruit rechts-populisme en onvrede geboren zijn, luisterend, maar ook luidruchtig, het alternatief biedend, creatief, nooit betweterig, dus ook (zelf)relativerend. En vooral: duidelijk makend dat linkse politiek retehard nodig is!