Fractievoorzitter - Lijsttrekker

Stijn Smeulders #1

Financiën, erfgoed, ruimtelijke ordening, wonen, werklocaties en detailhandel, ontwikkelbedrijf

We leven in een prachtige provincie. Als Brabanders zijn we trots op ons mooie Brabantse land. Want hier, in onze bourgondische steden en in onze gemoedelijke dorpen, is het leven goed.

Toch is dat goede Brabantse leven niet voor iedereen weggelegd. Teveel mensen merken er niets van dat het beter gaat met de economie. De belofte van Kabinet Rutte III dat iedereen er op vooruit zou gaan, is voor honderdduizenden Brabanders een fabeltje gebleken.

De keuzes van dit Kabinet Rutte doen afbreuk aan het harde werk van velen in Brabant. Want er is nog altijd veel te doen. Meer dan 40.000 kinderen groeien op in armoede in onze provincie. Jongeren en mensen met een normaal inkomen moeten zeker kunnen zijn van een betaalbaar huis. Steeds meer Brabanders hebben banen met steeds slechtere contracten terwijl ook zij goed werk verdienen. Ondertussen vraagt de toekomst van ons klimaat om ingrijpende keuzes waarbij de lusten en lasten eerlijk verdeeld moeten worden.

Het roer moet om.
Het is tijd voor meer zekerheid voor álle Brabanders.

Voor een beter loon voor werknemers, voor meer betaalbare woningen, voor goede banen voor álle Brabanders en een klimaatagenda waar iedereen van profiteert. Daar zet ik me al jaren voor in en dat drijft me. In mijn stad, Helmond, waar ik woon en opgegroeid ben en in Den Bosch, waar ik de afgelopen acht jaar keihard gewerkt heb voor die zekerheid in Brabant.