Waterschap zoekt bestuursleden: Zet jij jezelf op de lijst?

21 februari 2022

Waterschap Aa en Maas is in aanloop naar de waterschapsverkiezingen in maart 2023 op zoek naar nieuwe bestuursleden. Heb jij interesse om je in te zetten voor droge voeten, schoon en voldoende water? En wil je politiek actief worden? Op woensdag 23 maart start de gratis cursus ‘Actief voor het waterschap’. Tijdens de cursus ontdek je wat het waterschap doet, hoe besluiten worden genomen en wat het inhoudt om bestuurslid te zijn. Spreekt jou dit aan? En woon je in Oost-Brabant? Dan zoeken we jou!

Dijkgraaf Mario Jacobs: “De overstromingen van afgelopen zomer hebben maar weer eens laten zien hoe belangrijk het werk van het waterschap is. Als bestuurslid zie je erop toe dat het waterschap zijn taken op een goede manier uitvoert en beslis je over wat het waterschap doet. Of het nu gaat om wateroverlast of droogte. Door de klimaatopwarming is het steeds moeilijker om keuzes te maken.
Om dit goed te blijven doen en ons te blijven ontwikkelen, willen we het bestuur versterken met nieuwe leden met nieuwe ideeën. Dus doe mee.”

Waterschap Aa en Maas geeft je nu de kans om de gratis cursus ‘Actief voor het waterschap’ te volgen. Tijdens deze cursus ontdek je of besturen iets voor jou is.

Inhoud gratis cursus

De cursus bestaat uit drie bijeenkomsten op woensdag 23 maart, 30 maart en 6 april vanaf 19.00 u op wisselende locaties in ons werkgebied. Als fysieke bijeenkomsten niet toegestaan zijn vanwege de coronamaatregelen, dan zijn de bijeenkomsten online. Tijdens de cursus ontmoet je uiteraard ook mensen die nu actief zijn binnen het waterschap, zoals de dijkgraaf en leden van het dagelijks en algemeen bestuur. Je sluit de cursus af met een certificaat. Natuurlijk kun je ook een keer een bijeenkomst van het algemeen bestuur bijwonen. Dat kan bijvoorbeeld op vrijdag 8 april of 10 juni 2022.

Interesse?

Wil je jezelf aanmelden voor deze gratis cursus? Stuur dan vóór 14 maart 2022 een mailtje naar [email protected]. Er is plaats voor 30 geïnteresseerden. Heb je nog vragen over de cursus? Dan kun je die ook stellen via dit mailadres of telefonisch aan Lisanne Kools op nummer 06-39 26 9193.