Sociaal voor iedereen

‘Een nieuwe balans in Brabant’ ons plan voor Brabant.

Woensdag 15 maart 2023 zijn er verkiezingen in de provincie Noord Brabant, voor zowel de Provinciale Staten als voor de waterschappen. Op deze pagina vind je onze plannen voor Brabant en alles wat je wil weten over de verkiezingen.
(for English follow this link
‘Make the difference’ our plan for Brabant.)

“De komende verkiezingen bepaal jij de toekomst van ons land en onze provincie. Kiezen we voor ieder voor zich, of voor saamhorigheid? De tweedeling in ons land is te groot geworden. De ongelijkheid neemt toe en de samenleving verhardt. Mensen staan tegenover elkaar, terwijl we zo veel beter naast elkaar kunnen staan.

Want zo zijn Brabanders. Samenwerken, de kennis en talent van Brabanders maakt dat wij nog steeds de economische motor zijn van Nederland. Maar dat geeft ook extra uitdagingen. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen hiervan kan profiteren en mee kan doen?

Want zelfs als je een baan hebt, is het niet meer vanzelfsprekend dat je rond kunt komen. Energiearmoede is helaas ook in Brabant aan de orde van de dag. En het is ook niet meer zeker dat je een goed dak boven je hoofd hebt. Of een omgeving waar je prettig en gezond kunt wonen. Daar willen wij samen met jou aan werken.

• Bouw snel veel meer betaalbare huizen.
  • Werk aan een duurzame, betaalbare energievoorziening.
  • Verbeter de luchtkwaliteit voor een gezonde leefomgeving.
  • Zorg voor goed openbaar vervoer. In onze steden én onze dorpen. Scholen en ziekenhuizen moeten voor iedereen bereikbaar zijn.

Op 15 maart zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Met een stem voor PvdA Brabant kies je voor eerlijk delen. Het klimaat krijgt de prioriteit die het verdient. Niet het eigen belang telt, maar het belang van ons allemaal. Samen bouwen we aan een mooie toekomst voor Brabant waar iedereen een thuis heeft, een toekomstbestendige baan en genoeg groen en natuur om in te recreëren. Zo zorgen we voor een gezonde toekomst voor Brabant. Voor ons en voor onze kinderen. Sociaal voor iedereen.”

Ward Deckers
Lijsttrekker PvdA Brabant

Benieuwd naar onze plannen voor Brabant?
HIER lees je ons verkiezingsprogramma deze website, of klik op het plaatje.

Lees je ons verkiezingsprogramma liever als magazine op Issuu, klik dan op het plaatje hieronder of download de pdf HIER

Benieuwd naar onze kandidaten?

Ga HIER naar alle kandidaten voor de Provinciale Staten of klik op het plaatje.

Waterschappen

Op 15 maart gaan we ook naar de stembus voor de waterschappen.
In Noord-Brabant zijn drie waterschappen actief. De Partij van de Arbeid is in alle drie de waterschappen vertegenwoordigd.

• PvdA waterschap Aa en Maas
  • PvdA waterschap Brabantse Delta
  • PvdA waterschap de Dommel

Klik HIER om naar de Waterschappen pagina te gaan, als je meer wil lezen over de waterschappen en de verkiezingen.

HIER lees je ons verkiezingsprogramma van de Waterschappen op deze website, of klik op het plaatje.