Brabantdag op 24 juni 2023

26 mei 2023

De Brabantdag van dit jaar staat in het teken van mens, planeet en brede welvaart (people, planet, prosperity).

De dag gaat over het vinden van een nieuwe balans, waarbij economische groei niet ten koste mag gaan van mens of natuur. De noodzaak voor andere energiebronnen is iedereen wel duidelijk.  Maar hoe voorkomen we dat dit een speeltje wordt van bedrijven en rijkere huishoudens? Het voedsel dat we eten moet betaalbaar zijn, maar mag niet ten koste gaan van de natuur of de kwaliteit van het water.

Tijdens deze Brabantdag gaan we op zoek naar ideeën en oplossingen die op gemeentelijk, waterschaps en provinciaal niveau te realiseren zijn. We kijken naar energiearmoede, groen en eerlijk vervoer, de gezonde woonwijk, nieuwe verdienmodellen voor boeren en nog veel meer. Inspiratie genoeg voor een ieder.

Zorg dat u erbij bent op zaterdag 24 juni! Zet de dag alvast vast in uw agenda en schrijf u in via https://forms.gle/sX4xgAyATxuEsYSF9 . De dag vindt als gewoonlijk plaats in het Provinciehuis.

Heeft u in uw afdeling of gemeente een mooi voorbeeld op het snijvlak van mens, milieu en brede welvaart? Of heeft u juist een vraag binnen dit thema? We horen graag welke onderwerpen u bezighouden. Stuur uw idee of vraag door naar [email protected]

Namens het organiserend team,
Bas, Mathijs, Harm en Marjolein