Ward Deckers in de Gelderlander over het Land van Cuijk

Door Ward Deckers op 9 maart 2023

Ward Deckers (lijsttrekker PvdA) uit Vught, roots in Boxmeer

PvdA-lijsttrekker Ward Deckers mag in Vught wonen, als telg uit Boxmeer kent hij zijn pappenheimers. ,,Land van Cuijk is de grootste gemeente qua oppervlak van Brabant. Er is hier veel landelijk gebied, waar op provinciaal niveau veel over te doen is. De inwoners van Land van Cuijk hebben er alle belang bij om 15 maart de gang naar de stembus te maken.”

Topprioriteit ligt voor de sociaal-democraten bij het bouwen van nieuwe woningen. ,,Hoe zorgen we ervoor dat er zo snel mogelijk extra woningen komen die betaalbaar zijn voor iedereen? Zowel voor mensen met een dikke, maar zeker ook een kleine portemonnee. Ook in Land van Cuijk is dat een heet hangijzer.”

Kijk je naar het stikstofdossier, dan is volgens Deckers de PvdA meer dan veel andere partijen bereid om scherpe keuzes te maken in het voordeel van natuur én woningen. ,,Het nieuws dat Brabant op slot gaat onderstreept des te meer de noodzaak daarvoor, ook als dit ten koste gaat van de agrarische sector en de industrie. Je moet er niet aan denken dat je in bijvoorbeeld Beugen of Oeffelt bent geboren, en dat je daar dan niet kunt blijven wonen.”

Meer weten over onze plannen voor Brabant, klik dan hier!

Het gehele artikel kun je hier lezen!

Ward Deckers

In de komende jaren bepalen we hoe Brabant eruitziet in de toekomst. Lukt het ons om sneller meer betaalbare huizen te bouwen? Of om een eerlijkere balans te vinden tussen bedrijvigheid aan de ene kant en gezondheid en natuur aan de andere kant? En hoe werken we aan een duurzame energievoorziening? Die ook nog eens

Meer over Ward Deckers